Newsletter

O wydziale Visual merchandisingu

Przygotowaliśmy trzy kursy Visual merchandisingu.

  1. „Visual merchandising projektowanie sklepów” – kurs dostarczający wiedzy o zasadach projektowania sklepów, oraz powierzchni handlowych.  zapoznaj się z kursem>>>
  2. „Visual merchandising – projektowanie witryn” - kurs uczący budować ekspozycję towarów oraz tworzyć witryny sklepowe. zapoznaj się z kursem>>>
  3. „Visual merchandising – witryny i ekspozycja towaru” - kurs uczący budować ekspozycję towarów oraz tworzyć witryny sklepowe. Szkolenia dla pracowników sklepów, prowadzone w obiektach handlowych. zapoznaj się z kursem>>>

 

Przygotowaliśmy również kursy omawiające wymogi Sanepidu w odniesieniu do wybranych wnętrz obiektów budowlanych użyteczności publicznej.

  1. „Ogólne wymogi stawiane projektom wybranych wnętrz użyteczności publicznej” - kurs dostarczający uporządkowanej i aktualnej wiedzy z zakresu wymogów „Sanepid”, „BHP”, ochrony przeciwpożarowej. Kurs adresowany do osób zajmujących się projektowaniem lokali gastronomicznych, zakładów kosmetycznych, salonów fryzjerskich, tatuażu i podobnych. zapoznaj się z kursem>>>
  2. „Szczególne wymogi stawiane projektom wybranych wnętrz przy otwieraniu działalności.” - kurs dostarczający niezbędnej wiedzy z zakresu zasad doboru lokalu, który w przyszłości będzie miał sprostać wymaganiom „Sanepidu”, ochrony przeciwpożarowej oraz „BHP” planowanego przedsięwzięcia. W trakcie zajęć poruszamy również zagadnienia wymogów HACAP dla zakładów gastronomicznych. Kurs szczególnie polecany osobom planującym otwarcie kawiarni, małego lokalu gastronomicznego, salonu kosmetycznego, fryzjerskiego, tatuażu, salonu masażu i podobnych. zapoznaj się z kursem>>>

 

Wszystkie kursy na wydziale visual merchandisingu prowadzone są przez architektów, na co dzień zajmujących się projektowaniem i organizacją przestrzeni handlowych lub zajmujących się zagadnieniami funkcjonowania lokali gastronomicznych, salonów w których wymaga się zezwolenia Sanepidu. Programy kursów zostały opracowane z uwzględnieniem założeń szkoły ArtCube.edu.pl, czyli ukierunkowane są na dostarczenie wiedzy pozwalającej nabyć praktyczne umiejętności projektowania z uwzględnieniem zasad VM.

Co to jest visual merchandising?

Visual merchandising poprzedzony jest analizą otoczenia sklepu, aby jak najlepiej rozpoznać potrzeby sklepu, ale też i klienta, którego chcemy pozyskać.
Visual merchandising bazuje na skojarzeniach, odczuciach, emocjach, przyzwyczajeniach czy wpojonych tradycjach klientów. Natomiast wszystko co otacza klienta wpływa na jego zachowanie i te właśnie czynniki wykorzystuje visual merchandising, aby w dyskretny i niewymuszony sposób nakłonić klienta do zakupu określonego towaru czy też ma go przekonać do konkretnej marki.
Visual merchandising skierowany jest na stworzenie wizerunku marki, z którym będą się identyfikowali wybrani klienci, do których jest skierowana kampania reklamowa.
Dzięki jednolitemu wizerunku marki jest ona rozpoznawalna, klient bez problemu widzi gdzie znajduje się konkretne miejsce, którego szuka. Całość działań ukierunkowana jest na przedstawienie klientowi asortymentu w miejscu przyjaznym, klimatycznym, w którym osoba przebywająca będzie mogła się odnaleźć i poczuć jak u siebie.
Wystawy na światowym poziomie prezentują towar jak element sztuki, staje on na piedestale a ludzie przestają pożądać go tylko ze względu na jego wartość użytkową. Wtedy to pojęcie reklamy zyskuje na popularności a towary zaczynają być prezentowane jako towar ekskluzywny, co oddziałuje na świadomość i chęć posiadania przez konsumentów dóbr postrzeganych przez nich jako luksusowe.

Oddziaływanie visual merchandisingu na człowieka.

Po pierwsze – prezentacja towaru operująca wieloma sposobami oddziaływania na klienta:

  • odpowiednia aranżacja witryny sklepowej,
  • aranżacja wnętrza sklepu,
  • ekspozycja towaru,
  • wykorzystanie zasad perspektywy,
  • kierowanie ruchem klientów,
  • dostosowanie elementów reklamowych do potrzeb klienta,
  • dostosowanie ekspozycji towaru do grup klientów,
  • wskazywanie klientowi gdzie znajduje się pożądany przez niego towar.

 

Po drugie – oddziaływanie na zmysły:

  • wykorzystanie koloru, a także symboliki kolorów,
  • wykorzystanie zapachu,
  • dobór odpowiedniego światła i jego natężenia,
  • muzyka,
  • symbolika.

 

Po trzecie – oddziaływanie na emocje:

  • sięganie do tradycji,
  • kreowanie wizerunku marki związane z jej działalnością,
  • tworzenie przyjaznej atmosfery w zależności od grupy docelowej klientów.


Prekursorami dzisiejszych domów handlowych są Pasaże powstające w XIX w. w Paryżu. Były to ciągi przejść pomiędzy domami, pod szklanym zadaszeniem, ekskluzywnie wykończone gdzie w kamienicach, urządzone były składy materiałów tekstylnych. Pasaże były miastem w mieście.
Nasze kursy Visual merchandisingu dostarcją wiedzy jak efektywnie zorganizować przestrzeń handlową, sklep, oraz jak rozpoznać upodobania klienta, a przez to zwiększyć poziom sprzedaży produktów bez dodatkowych nakładów.
Serdecznie zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach, które – w związku z posiadanym wpisem do Rejestru Instytucji szkoleniowych- mogą być finansowane przez Urzędy Pracy.
Osoba odpowiedzialna za realizację szkoleń VM Agnieszka Leśniakiewicz.
Osoba odpowiedzialna za realizację szkoleń z zakresu szczególnych wymogów stawianych wybranym obiektom budowlanym – Agata Pieprzycka.

 

powrót na góre strony

 

Zapisz się na newsletter.

Zapoznaj się z pozostałymi wydziałami w ArtCube.Edu.pl >>>

stat4u